noiembrie 27, 2012

''Ultima ispita a lui Hristos''

In ultima vreme, am simtit nevoia de a ma ingropa total in scris, era o nevoie fireasca, un reflex neconditionat al mainii mele, chiar daca am considerat ca acele ganduri fugare din suflet sa nu mai fie asternute, chiar, asa, la vedere. Am primit destule ''reclamatii'' din partea lor, s-au lovit mereu de minciuna si ipocrizia oamenilor, de curiozitatea lor morbida, acea curiozitate specific balcanica, sora buna cu barfa.

Aproape in fiecare zi, raman cu un gust amar, ma sperie egoismul din ei, chiar si cand ma privesc in oglinda, imi dau seama ca si eu sunt asa, acolo intr-un cotlon al sufletului, imi zambeste...si imi spun...nu sunt cu nimic mai bun. Ma doare, atunci cand gresesc, de cele mai multe ori, nu reusesc sa rup lanturie ispitei...dar e in natura umana sa fim sclava ei si supusi greselii.

Vedeti, nu avem multe lucruri divine in interiorul nostru, totul este o iluzie, existenta noastra se limiteaza la speranta si ne legam cu dintii de viitor, chiar si cand suntem in pragul mortii, speram sa ne legam iluzia de o alta viata...mai buna, mai lipsita de suferinta. Refuzam sa credem in moarte si in egoismul nostru desantat, credem, ca pe undeva suntem eterni, daca nu trupul nostru firav, atunci sufletul.
Speram sa fim guvernati de dragoste, unicul lucru real din aceasta lume, si mereu amanam momentul pentru a o darui...poate nu scriam aceste umile randuri daca nu eram profund impresionat de o carte, citita recent.
O carte care m-a impresionat profund si care iti schimba perceptia, indiferent de principiile in care crezi si care nu are voie sa lipseasca din biblioteca nimanui.

''Ultima ispita a lui Hristos'' scrisa de Nikos Kazantzakis, te sperie cu umanitatea ei, daca ati citit in copilarie despre aventurile lui Alexis Zorbas, atunci sunteti familiarizati cu marele scriitor grec, grandios prin expunea tabloului biblic intr-o maniera atat de simpla cititorului si care ofera o imagine inedita dar blamata de Biserica Catolica, a Mantuitorului, inconjurat de simplitate dar si obsedat de ideea caderii in ispita. O cutremuratoare cronica a destinului si jertfei lui Iisus Hristos, ce nu o sa va lase sa coborati cartea din mana. Lectura placuta!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu