august 08, 2009

Deturnarea!

Semnatura lui Hagi nu avea insa nici o valoare. Era minor, iar pentru un nou contract era necesara aprobarea parintilor. Vestea ca Steaua i-a obtinut semnatura l-a enervat la culme pe Nicusor Ceausescu. Fiul cel mic al sefului statului pastorea Sportul Studentesc, al carui presedinte onorific era, si pusese de mult ochii pe Gica. Il dorea cu orice pret. Asa ca, la o luna dupa demersul Stelei, vicepresedintele clubului din Regie, Eugen Banciu, alerga spre Constanta pentru a convinge familia Hagi ca alegerea mezinului nu fusese inspirata.
"Tovarasa Chirata, Gica a facut o mare greseala. El oricum n-o sa faca armata la smotru, ca e fotbalist de echipa nationala. Steaua nu-l poate baga la facultate pentru ca nu dispune de o asemenea facilitate. Daca semnati pentru ca fiul dumneavoastra sa se transfere la Sportul Studentesc, noi ii garantam admiterea. Va dati seama ce inseamna asta pentru el?". Pledoaria lui Banciu se mula perfect pe inima de mama a Chiratei. Oficialul din Regie nu mai avu nevoie de alte argumente. Pe loc, ea si Gica au asternut pe hartie doua documente, pe care, peste ani, Grigore Cartianu le-a redat integral in cartea "Hagi":
"Declaratie
Subsemnata Hagi Chirata, mama sportivului Hagi Gheorghe, declar prin prezenta ca nu sunt de acord ca fiul meu sa fie incorporat inainte de termen si implicit de a activa la clubul Steaua din Bucuresti. Doresc in acelasi timp ca fiul meu sa urmeze Institutul de Educatie Fizica si Sport din Bucuresti, activand ca sportiv in carul clubului de fotbal Sportul Studentesc. In acest fel va avea posibilitatea sa practice fotbalul de performanta alaturi de activitatea profesionala ca student
16-12-1982
"Declaratie
Subsemnatul Hagi Gheorghe, legitimat in prezent la FC Constanta, component al lotului national de juniori al R.S.R., declar prin prezenta ca doresc sa activez la clubul de fotbal Sportul Studentesc, incepand din anul competitional 1983-'84, deoarece doresc sa devin student la Institutul de Educatie Fizica si Sport din Bucuresti. Mentionez ca in luna noiembrie 1982 am semnat un acord privind incorporarea mea inainte de termen, pentru clubul Steaua, dar la care renunt, avand in vedere intentia mea de a urma cursurile universitare in Bucuresti, dorinta exprimata si de parintii mei. Intrucat la semnarea actului respectiv eu eram minor, nu am avut asentimentul parintilor, pe care nu-l am nici in prezent, ma determina sa-mi retrag acordul dat clubului Steaua.
16-12-1982
Hagi Gheorghe



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu